Saturday 18 October 2014

روانشناسی بازار سرمایه - سایکو ترید - ۶



روانشناسی بازار سرمایه


روانشناسی بازار سرمایه


سایکو ترید

نوشته فرهاد مقدم سلیمی


بعدها دانشمندانی چون آرتور فیندلی (Arthur Findlay) – نویسنده کتاب معروف «تا کرانه های عالم اثیری» – فرصت کافی داشتند تا علل این امر را بطور دقیق بررسی کنند. پاسخهایی که این دانشمندان به سوالات مختلف پیرامون علل تغییر رنگ هاله دادند به نحو بارزی به پیشرفت علم سایکوفیزیک و در راستای آن روانشناسی نوین کمک نمود.


اولین سوالی که در اینجا برای هر کس پیش می آید اینست که اصولاً هاله چیست و چرا دیسیانین نسبت به آن حساسیت دارد؟


پاسخ به این سوال هنگامی روشن شد که آرتور فیندلی در خلال آزمایشات خود دریافت که دیسیانین نسبت به هر میدان مغناطیسی حساس است. به این معنی که اگر با دیسیانین از یک میدان مغناطیسی ( مثل آهنربا) نیز عکس گرفته شود همان هاله را اطراف آهنربا نشان خواهد داد. این نشان داد که هاله یک امر متافیزیکی نیست. به این ترتیب کسانی که سعی داشتند از آزمایش دکتر کیلنر وجود روح را ثابت کنند مایوس شدند.. اما در اینجا سوال دشوارتری مطرح میشد و آن اینکه مگر سر انسان آهنرباست؟ یا دارای میدان مغناطیسی می باشد؟


این سوال که “مگر سر انسان آهنرباست؟” یا “مگر سر انسان دارای میدان مغناطیسی هست؟” را علم جدید نورولوژی پاسخ داد. معلوم شد که در مغز انسان تعداد بسیار زیادی نورون وجود دارد که وسیله ی ارتباطی این نورون ها الکتریسیته است و این الکتریسیته، یک میدان مغناطیسی اطراف سر انسان ایجاد می کند.


 



 



روانشناسی بازار سرمایه - سایکو ترید - ۶

No comments:

Post a Comment